Baardwijk wint van Were Di

22 oktober 2017 14:30

Bekijk ook de wedstrijdfoto's

Eerste 3-punter voor Baardwijk

Zondag 22 oktober 2017 stond de wedstrijd Baardwijk – Were Di gepland op Sportpark Olympia in Waalwijk. Baardwijk had ,na 4 competitiewedstrijden, nog niet gewonnen, en net als tegenstander Were Di nog maar 2 punten behaald in de 3e klasse B. Trainer Emiel Heefer moest noodgedwongen een elftal opstellen dat op papier nog niet in deze samenstelling samengespeeld had.

Vanaf de 1e minuut, na de openingstreffer van Pupil van de Week Mart Buijs, zagen een handjevol supporters Inzet, Passie en Strijd bij de spelers van Baardwijk, reeds in de 2e minuut wordt de bal van de lijn gehaald door en speler van Were Di na een hakbal van Joep Klerx, en in de 12e minuut opent aanvoerder Davy Heuverling de score, na een panna van Ugur bij zijn tegenstander, scoort Davy. Na 20 minuten spelen is het balbezit belangrijk, coacht Emiel vooral om het baltempo hoog te houden en te zoeken naar meerdere kansen om doelpunten te maken. Helaas, Were Di komt beter in haar spel en creëert ook meerdere kansen, in de 26e minuut voorkomt de paal de gelijkmaker van Were Di uit een “stilstaande situatie”. Toch weet Were Di de gelijkmaker te scoren in de 39e minuut. Ruststand 1-1 “Wat een donderspeech moet dat geweest zijn in de rust”, de 2e helft gaat van start en even denkt het publiek dat er ondanks de gelijke stand gewonnen kan worden vandaag. In de 66e minuut komt Baardwijk op voorsprong door een doelpunt van Joep Klerx, die met een kopbal scoort. Daarna wordt de wedstrijd gespeeld zoals de weersomstandigheden, lichte regen, zonneschijn, hevige regen, het spelbeeld is hetzelfde, weinig kansen, geen kansen, veel kansen, voor beide teams, en zelfs de supporters werden nerveus omdat scheidsrechter Dammers meer blessuretijd hanteerde dan nodig was. De ontlading was groot na het laatste fluitsignaal, de eerste 3-punter in de competitie is behaald Volgende week mag Baardwijk naar Oosterhout om te spelen tegen TSC.